
Interessert i å sitte i styret?
Publisert: 7. februar 2025
Årets generalforsamling nærmer seg, og valgkomiteen etterspør nå kandidater til styret hvor det i (v)år blir en ledig plass og noen styremedlemmer også er på valg.
Valgkomiteens leder har formidlet nedenstående melding til alle andelshavere:
Kjære nabo i Skjelsbekkskogen Borettslag!
Vi trenger folk til styret:
Som medlem i styret har du også en unik mulighet til å bidra til et godt bomiljø. Du kan være med på å påvirke beslutninger som fremmer trivsel og trygghet for alle beboerne. Dette gir deg en betydelig påvirkningskraft som kan gjøre en stor forskjell i hverdagen til mange.
Å være en del av styret gir deg muligheten til å samarbeide og bli kjent med andre engasjerte beboere. Samarbeid er nøkkelen til å finne gode løsninger på utfordringer som kan oppstå, og det å være løsningsorientert og engasjert er en verdifull egenskap i denne sammenhengen.
Å sitte i styret gir deg altså muligheten til å gjøre en positiv forskjell, utvikle dine ferdigheter og bygge sterke relasjoner med naboene dine.
Det er en rolle som kan gi mye tilbake både personlig og for fellesskapet.
De vanligste oppgavene for et styre er:
• Behandle saker fra de øvrige beboerne. Dette kan være alt fra klagesaker til saker om forskjønnelse av området. OBS som styremedlem har man taushetsplikt.
• Sørge for at boligmassen er godt vedlikeholdt. Velge hvilke leverandører som skal utføre de enkelte oppgaver m.m.
• Utarbeide budsjett og dokumenter til generalforsamlingen. NBBO gir oss et godt utgangspunkt vi kan arbeide utfra.
• Organisere dugnad og felles aktiviteter.
Saker som er under arbeid:
• Trafikksikring i borettslaget (Ny skilting våren 2025 og parkeringsregler)
• Solcelleanlegg på langvegg i Mårstien garasjerekke(Q1/2025).
• Utskifting av bod dører fortsetter (2023-2025)
• Skifte av vegg Mårstien 38-40
• Utskifting av husker i Minksiten og Ilderstien
• Nyplanting av trær i felles arealer
• Løpende vedlikehold av bygningsmassen og uteområder/friarealer
Når det gjelder nye saker som vil diskuteres i 2025 og videre, så vil dette normalt være saker som vedlikehold av bygningsmassen, dugnad, HMS, budsjett og saker som dukker opp underveis som forsikringssaker bla. Trafikkomitéen jobber løpende og kommer med innspill/forslag til styremøtene og hvorpå dette diskuteres og eventuelle beslutninger gjøres.
Hvis du ønsker økt kompetanse på feltet, kan man delta på online- eller fysiske kurs hos NBBO.
Engasjer deg i nærmiljøet- ta kontakt med noen fra valgkomiteen om dette høres ut som noe for deg.
Fristen er satt til 17.02.2025
Hilde Vistnæs Niclas Breivik Morten Nilsen
hilde35@hotmail.com Niclas.breivik@gmail.com morten.nilsen.71@gmail.com