![Wattif Lading 2025-0101 Wattif Lading 2025-0101](https://skjelsbekkskogen.no/wp-content/uploads/sites/15/2025/01/Wattif-Lading-2025-0101.jpeg)
Oppdatering om ladeanlegget
Publisert: 4. januar 2025
DENNE ARTIKKELEN ER OPPDATERT: Se nederst
Med det nye året følger det også nye tider på ladefronten. Som tidligere meldt er firmaet Mer ute som leverandør, mens Wattif – som er basert i Bergen – overtar.
Etter noen forsinkelser finner overtakelsen sted i løpet av uke 2. Datoen som er oppgitt av Wattif, er fredag 10. januar.
l Hva får dette å si for deg som lader el-bilen i garasjen?
Installatøren vil med det første ta kontakt med deg for å «avklare tidspunktet for migrering», som det heter i meldingen fra Wattif. Dette skjer fordi de har behov for tilgang til strømtavlen for anlegget for å gjøre nødvendige bytter av utstyr.
Dette innebærer at de som har hatt avtale med Mer, kan forvente en oppringning fra et ukjent telefonnummer.
På installasjonsdagen møter installatøren opp med nødvendig utstyr for å konfigurere anlegget for Wattif. Dette arbeidet vil ta mellom 2 og 5 timer.
Hver lader vil bli påsatt ID-nummer og QR-kode slik at laderne blir klare for bruk.
Wattif vil sende ut et velkomstbrev til alle brukere. Dette vil inneholde en brukerveiledning og annen viktig informasjon for å sikre at alle enkelt kan fortsette å lade sine kjøretøy uten problemer.
l Hva får overtakelsen å si for oss andre som bor i Skjelsbekkskogen Borettslag?
I forbindelse Wattifs overtakelse, kan strømmen bli koblet fra.
En eventuell strømutkobling vil vare i noen få minutter og finne sted mellom klokka 8.00 og 16.00.
. . .
Oppdatering 2025-0120, kl. 14:45:
Overtakelsen skulle først finne sted i uke uke 2. Deretter ble ny dato satt til 17. januar. Samme dag meddelte styret via SMS at ladeanlegget ikke fungerte.
Etter tett kontakt med operatøren ble ny SMS sendt ut til alle andelseiere mandag 20. januar med beskjed om at anlegget nå skal fungere.
Dessuten ble det meldt at «Det er viktig at alle som skal bruke lading, laster ned app og registrerer seg» og at den som ikke har RFID-brikke kan sende mail til styret for å få dette på plass: styretssbrl@gmail.com
Videre ber styret om at betalingskort blir registrert: «Aktivering for lading skjer med RFID-brikke eller via app.»
Styret beklager ulempene forsinkelsene har medført, men er sikker på at det skal bli bedre i tiden som kommer.